Slider

ENGLISH SUBJECT ??

Sunday 21 July 2013

Assalamualaikum and annyeonghaseyoo . kalau korang semua nak tahu . aku adalah salah seorang manusia yang tak suka subject english . huhu . kesian kann ? dulu seriously aku tak suka dengan subject tuhh . aku tak tahu kenapa aku tak suka . mybe sebab bagi aku subject tuhh teramat susah pada pendapat aku lahh . aku lagi suka math daripaada english . menyusahkan betul -.-

Selama aku belajar time sekolah rendah andd menengah , mesti ada subject english . okay aku memang tak suka . tapi nak buadd macam mana . aku amek jelaa . aku ingat lepas dah abezz SPM , aku dah tak amekk subject english bila dah sambung belajar dekat kolej tapi rupa-rupanya ?? arhhhh . course aku ade jugak subject english . memang aku tak boleh lari laa daripada mempelajari subject english ni . nak tak nak aku terpaksa belajar jugak .

first day aku belajar subject english , okay jee . just mukadimah dengan lecturer . just memperkenalkan nama , duduk dekat mana and lagi satu soalan ape benda entah . aku tak ingat . fuhh . naseb baek tak start belajar lagi . lega aku XD

second day class english , okayy . lecturer dah mula bagi assignment . lecturer suruh setiap kumpulan buat pembentangan . aduhhh ! pembentangan . so maknanya kena datang depan and of course kena speaking english . okayy . mati aku ! menggigil badan aku . huh !

time hari pembentangan tuhh . okayy . aku buadd2 berlagak tenang . ececehhh . padahal dalam hati dah risau and takodd . tangan pon dah sejuk . time giliran aku buadd pembentangan . aku bentang laa ape yang aku paham . time part aku punya penerangan okayy jee . alhamdulillah . tapi bila sampai part kawan aku . waduhh . die rase takodd and malu sangat bila berhadapan dengan orang ramai . semua die nak harapkan aku dengan kawan aku lagi sorang je yang terangkan dekat depan . ape tuhh ? ape fungsi ade satu group kalau macam tuhh ? ermmm . tak pasal2 group aku kena ceramah free dengan lecturer . haihhh .

dah nasib . nak buadd macam mana . tapi sejak lecturer english tu ajar aku . aku rasa aku dah mula minat dengan subject english . mybe disebabkan aku pon bergaul dengan kawan-kawan aku yang amek course TESL and jugak kolej aku tuu 100% in english . so sebab tu kodd aku dah mula minat english walaupun english aku still lagi tunggang-langgang . hahaha

aku harap aku punya subject english dapat A untuk semester ni .dapat B pon dah okay dah tuu . okay laa . tu je nak cerita . byeee ! :D

No comments:

Post a Comment

drop here your comment.:)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan