Slider

Aku bakal ambil Test Muet Sesi March 2017.

Thursday 19 January 2017

Assalamualaikum 

Tadi aku baru buka website muet sebab aku nak check tarikh bila aku punya speaking test. Ingatkan tak keluar lagi jadual rupanya dah released. Aku merupakan calon persendirian HUHU 

Mula-mula aku decide nak ambil muet dekat kolej tempat aku belajar tu aje tapi bila aku pergi sana, pegawai yang uruskan pasal muet tu cakap, untuk sesi march ni dieorang tak ambil sebab tak cukup orang so sebab tu aku tak pasal pasal jadi calon persendirian. Ada beberapa sekolah yang terpilih yang dia sediakan untuk calon persendirian then aku decide aku ambil sekolah yang dekat dengan kawasan tempat tinggal aku aje. Aku tinggal dekat semenyih so sekolah yang terpilih yang paling terdekat dengan kawasan tempat tinggal aku ialah high school kajang.

No automatic alt text available.

Fuhhh rasa cuak dia Allah aje tahu bila tengok tarikh speaking test. 21 February maknanya hari last sekali untuk speaking test punya hahaha mybe sebab aku calon persendirian so dia dahulukan calon yang study dekat universiti. Bagi aku tersangat la okay last day ambil speaking test. 

So maknanya lagi tinggal sebulan macam tu la before test muet aku start so aku pun dah kena start study jugak ni prepare ape yang patut. Sebenarnya dalam banyak2 paper dekat dalam jadual dekat atas ni, aku paling cuak dengan paper speaking and writing. Reading tu 50/50 hahaha 

So korang doakan semoga aku dapat menjawab semua test dengan tenang and doakan jugak semoga time test nanti aku dapat soalan yang senang tak susah sangat HUHUHU










3 comments:

drop here your comment.:)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan