Slider

DAH MASUK KPTM TAPI KALAU DAPAT PANGGILAN UiTM 2ND INTAKE ?

Thursday 20 June 2013

Assalamulaikum and annyeonghaseyoo . :) now aku musykil sebenarnyaa . Ermm . Aku tak tahu nak tanya sape sekarangg ni . So lebih senang , aku cerita dekat dalam blog aje laa . Ermm . Sebenarnyaa aku lupe yang UiTM akan ada 2nd intake hujung tahun ni .

Bagi aku nak tunggu 2nd intake punye , memangg laa lambat . Tapi kalau rezeki aku dapat panggilann 2nd intake punye dari UiTM macam mane ?? Sedangkan time tu aku dah studies dekat kptm kl ?? Ape yang perlu aku buat ??

Actually aku jujur . Antara UiTM and kptm , aku firstly akan pilih UiTM . Kptm is second choice . Sape yang tak nak masuk universiti kan ?? Mesti nak masuk tapi ade yang tak de rezeki kann ?? UiTM adalah universiti yang memangg aku nak masuk . Sejujurnya aku tersangat-sangat la jeless bila dapat tahu ade kengkawan dapat masuk UiTM . Kadang2 aku rase kecewa jugak sebab tak dapat masuk universiti andd tak dapat gembira kan papa and mama aku . Aku tahu dieorang kecewa sebab aku tak dapat masuk UiTM .

Tapi aku tahu dieorang nak aku berjaya andd mampu untuk mencapai cita2 aku untuk menjadi pegawai eksekutif ataupun kerja bahagian bank islamic pon okayy . Cehhh . Hehe . Insya-Allah . Allah akan bantu aku capai cita2 aku tu .

Tapi tu lahh . Yang aku risau tu . Bayangkan aku dah study dekat kptm selamaa beberapa bulan and hujung tahun aku dapat tahu , aku dapat tawaran kemasukan 2nd intake ke UiTM , mane laa tahu rezeki aku , ape keputusan yang harus aku buat ?? Stop study dekat kptm n terus sambungg ke UiTM ataupun stay dekat kptm je sambung sampai habis pengajiann ??

Boleh bagi pendapat tak ?? TQ

- kerjasama anda amat-amat aku hargai . Hanya Allah sahaja yang mampu membalas budi baek awak semua :) -

2 comments:

  1. assalamualaikum. okay, im in love with your blog. <3 for heaven sake i will go to ktpm kl too, untuk intake januari, lambat sikit sebab baru tahu ktpm offers tesl. in my opinion, tempat belajar tu tak kesah la mana mana kan? asalkan minta nak belajar tu ada. so, better pilih university yang offers what you like the most,kalau uitm offers courses yang awk nak, better pergi sana. dah tentu tentu you will be on track dgn ambition kan? tapi.. uitm boleh tak dapat pinjaman mara? kalau boleh, lucky for you. dapat pointer bagus boleh jadi biasiswa.. just givin my opinion. Do write more ^_^ kalau free, visit mine too http://jiapazaerpunyeblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. hmm same with me though,still confuse right now.need to choose between msu or uitm

    ReplyDelete

drop here your comment.:)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan