Slider

WHAT ?? KENA BUAT ESSAY BI 300 PATAH PERKATAAN ( MINIMUM )

Sunday 23 June 2013

Assalamulaikum and annyeonghaseyoo . Now tengah layan lagu ku ingin kamu . Layann lagu jiwang time2 macam nihh . Nak hilangkan bosan aku sekarang nihh . Tapi lirik lagu tu mempunyai makna yang mendalam buat aku . Ermm . Ego aku melebihi segala-galanya tapi pada hakikat nyaa rindu yang teramat dekat buchuxx tu . Mybe memangg salah aku jugak sebab tak berapa focus dekat die dek kesibukan aku packing barang untuk masuk kolej nanti . And aku tahu die sunyi andd sangat perlukan aku . Huh . Cian die . :/

Ohh yaa . Dalam beberapa hari ni aku bz sangat nak urus persiapan sebelum hari pendaftaran . Lusa ni dah kena daftar . Takut + gementar kodd . Mase tengah syok2 bace tentang borang yang perlu diisi , tiba-tiba aku terjumpa satu syarat yang terpaksa aku kena ikot . GULPS ! What ?? Kena buat essei tentang perihal diri , perancangan dan kerjaya . Yang tuhh okayy lagi . Aku boleh lagi terima tapi satu aje aku tak berapa nak terima .....

Korang nak tahu hape ?? Kena buat essei dalam bahasa inggeris . LOL . Sadis betul lahh . Mase bila dapat tahu kena buat essei , aku okayy jee . Memang dah banyak idea ada dalam kepala aku nihh tapi bila die suruh kena buat dalam bahasa inggeris , adoihhh ! Ni yang malas nihh .. Aku kurang minat laa kalau buat essei BI ni . Kalau buat essei BM , tak pelahh . Memang laju lahh menulis nyee ..

Lagi satu .. Die suruh aku buat essei BI sekurang-kurang nyee minimum 300 patah perkataan . Perghhh ! Banyak nyee . :/ kalau dalam 250 patah perkataan tuhh aku boleh terima lagi . Huhu . Frust menunggeng laa macam ni . Nak tak nak kena buat jugak kalau nak dapat pinjaman dari MARA . Kalau MARA , ade syarat ckit kalau nak mohon tak macam PTPTN . Kalau PTPTN , tak banyak syarat die . Senang je syarat die . Ermmm

Sekarang aku tengah nak ciapkan essei BI lahh ni . Rehat jap setelah penat memerah otak . Hope essei BI aku nihh okayy andd pihak MARA tu paham semua yang aku tulis . #hope dieorang tak gelak time bace essei BI aku . Hehehe

Ermm . Lagi sehari je tinggal duduk dekat rumah . Pas tuhh duduk asrama dah selama setahun sebab bila aku dah semester yang ketiga , aku duduk rumah sewa . Yeyyyy ! ^^ baru best ckit . Tak de kenekan syarat tak macam asrama . Huh !

Okayy laa . Tu jee nk cerita . Kbai

- JANGAN LUPE KLIK NUFFNANG AKU NAK GUNA BUAT SAMBUNG BELAJAR ! TQ ^^

11 comments:

  1. good luck junior ^^ buat lah loan mara, tak rugi. dari PTPTN, dengan interest bagai. belajar rajin2. kalau dean list, dah dikira sebagai biasiswa tahu. esei tentang 'my self' betul tak? ape2 singgah belog tasneem yah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah . :) haha . Akan sentiasa singgah . ;D tol2 . Walau ape pon , yaya akan mohon mara . Thanks kak ^^

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. dpt kptm mna??alor setar??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 kptm alor star tapi dah tuka ke kptm KL pulak . ^^

      Delete
  4. gud luk dik..ala esei yg MARA nk tu syarat je..jgn rsu...loan MARA snang sgt dik, untung awk nt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu . Okayy kak . Mmg saya akan amek MARA . Thanks kak ^^

      Delete
  5. wah.. kak good luck yee.. untuk buat esei tu.. terbaik lah kak.. kena buat esi bahasa inggeris 300 pth prktaan.. ape pun.. semoga berjaya yee ! :D

    ReplyDelete

drop here your comment.:)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan