Slider

MEDICAL CHECK UP PART 1

Wednesday 19 June 2013

Assalamualaikum andd annyeonghaseyoo . :) okayy . now aku nak cerita pasal aku punya tuhh . ape bendalahh tuhh . ermm . haa ! MEDICAL CHECK UP . semalam punya semalam hari isnin , aku pergi dekat klinik kesihatan beranang untuk buat medical check up nihh . aku datang tengah hari time tuhh . dalam pukul 2 macam tuhh laa . mase aku sampai tuhh , naseb baek tak ramai orang yang datang lagi . kalau tak , berjam-jam aku kena tunggu giliran . -.-"

masa aku masuk je dekat dalam klinik tuhh , aku terus pergi ke kaunter pendaftaran . aku tanya nurse yang bertugas dekat citu . nurse tuhh cakap . die suruh aku terus pergi ke bilik no. 5 . time tuhh aku tengah blurr . aku pon teruss laa pergi sane . terus serbu masuk bilik no. 5 tu tapi sebelum tu aku beri salam laa . nampak tak sopan kita sebagai umat islam tak beri salam kann ??

bila aku masuk , time tuu aku nampak ade seorang doktor lelaki sama bangsa dengan aku dengan nurse perempuan berbangsa india . aku pergi dekat doktor tuhh cakap nak buat medical check up . aku terus cakap sebab aku tengok doktor tu pelik sebab aku terus masuk dekat dalam bilik die . pas tuhh die pon angguk . makna nya paham la tuhh maksud aku . bila aku tengok muka doktor tuhh , ermm . hensem . okayy alia . kau dah mula dah pangai gatal kau tuhh . =.= tak2 . aku setia . ye setia . setia pada yang satu . :D aku just cakap jee doktor tu hensem tapi aku tak de jatuh hati pon dengan die . aku dah ade alep , buat ape nak cari yang laen . hehe . nak layan pak cik tu sorang pon dah pening kepala . hahaha . *awak . jangan marah erkk* ^^

doktor tu pandang aku tajam . aku dalam hati cakap , "makk aii doktor ni . kalau nak cakap dengan aku pon , tak payah laa pandang aku macam tuhh . seram aku . lagi satu , jangan pandang betol2 mata aku bolehh takk ?? seriously aku rase sangat tak selesa okayy !" . mase die tanya soalan dekat aku , aku just tunduk jee sambil jawab die punya soalan . nak ajee aku korek bijik mata die urhh !

die tanyaa aku , "dah buat x-tray ke belom ??" . aku pon cakap laa acuh tak acuh , "belom" . paz tuhh die tulis ape benda entah dekat satu borang tuhh . paz tuhh die cakap , "awak kena pergi dekat klinik kesihatan kajang hari ni buat pemeriksaan x-tray . esok awak datang jumpa saya balek pukul 2 okayy ??" . aku just angguk jee padahal time tuhh aku nga betul-betul blurr . aku tak tahu laa . kenapa laa sejak-menjak ni aku asyik blurr jee . mybe pening kodd nak buat persiapan sebelom masuk KPTM 25/6 ni .

so tanpa dengan membuang masa , aku blahh terus jee dari bilik tuhh . tak selesa aku duduk dalam bilik tuhh . paz tuhh aku g cakap dengan mama yang kena pergi dekat klinik kesihatan kajang . mama pon cakap , "okay" . after dah selesai buat pembayaran , kami pon terus gerak pergi klinik kesihatan kajang . mama aku ingat time tuhh ramai orang sebab time tu dah pukul 3 lebih . klinik kesihatan kajang kann ramai orang . masa sampai tuhh , naseb baek ade tempat untuk parking kereta . lepas dah selesai parking kereta , kami terus pergi ke tempat bahagian x-tray . naseb baek tak lame tunggu giliran . mase giliran aku tuhh , aku pon masuk . mase masuk , juru x-tray tu cakap , awak masuk bilik dekat sebelah awak tu , awak pergi tukar baju . pastikan bahagian atas awak bukak ye . bahagian bawah tak pe . pas tuhh pakai baju yang disediakan dekat dalam bilik tuhh" . aku yang tengah blurr pon angguk jela tanda paham padahal tak paham pape pon ape yang die cakap .

aku pon masuk laa dalam bilik . masa aku masuk , aku nampak ade satu baju yang tersangkut . aku pon buat laa ape yang die suruh . time aku nak pakai baju tuhh , aku pelik . baju ape benda tuhh ?? tak de butang , just ade tali . macam baju orang gila jee . banyak kali jugakk aku try pakai , belit-belit baju tuhh aku pakai . aku pon keluar laa . Paz tuhh die pon cakap , "betul la tu adik pakai baju tu" . Ohh . Betul erkk ?? Okayy . Andd then die suruh aku pergi dekat satu mesin besar . Baru aku tahu mesin x-ray mcm mne . Huhu . *jakun*

Macam-macam die suruh aku buat . Berdiri tegak laa andd laen2 . Dalam sejam gak laa aku dok dekat klinik kesihatan kajang . Lepas dah selesai , aku ingat terus balek rumah tapi mama pergi singgah dekat semenyih pulak beli barang aku ckit . Lepas tu baru balek rumah .

*sambung keesokkan hari* penat menaip . :)

2 comments:

  1. saya pun kena buat xray gak before masuk uni. huhu terasa kmlsn di situ.

    ReplyDelete

drop here your comment.:)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan